Dona a conèixer la teva empresa des de Facebook

Els canals de comunicació a través dels quals podríem captar nous clients han evolucionat. Durant el segle XX coneixíem els mitjans tradicionals: premsa, radio, televisió… Ara veiem com cada cop són més les empreses que inicien l’aventura online, amb l’objectiu de generar negoci per internet. Poques empreses avui en dia no disposen de pàgina web, i cada cop són més les que s’atreveixen a endinsar-se al mon de les xarxes socials.

A diferència dels mitjans tradicionals, a les xarxes socials la comunicació es bidireccional. Anteriorment, quan posàvem un anunci al diari local, era l’empresa la que enviava un missatge als lectors. Ara, amb les xarxes socials, clients i proveïdors conversen en els nous canals de comunicació social. És per això que es denomina comunicació 2.0, perquè es una comunicació multidireccional. Són molts els negocis que hi han trobat beneficis.

“Els negocis que ofereixen productes al públic general poden contar amb Facebook com a una de les seves eines comercials més rentables”

El gerent de l’empresa de Marketing Digital OnlineVallès, Carlos Fernández, ens comenta que “avui en dia, moltes petites i mitjanes empreses treballen les xarxes socials. Per exemple, hi ha molts restaurants que capten reserves directament des de Facebook i, en general, tots els negocis que ofereixen producte al gran públic poden obtenir resultats als sis mesos”. Una de les claus de les xarxes socials que ens explica en Carlos, és que “les xarxes socials serveixen per incidir directament en l’opinió del consumidor. Publicant bons materials multimèdia com els vídeos o les fotografies del nostre negoci, podem convèncer l’usuari de Facebook perquè es decideixi a confiar en nosaltres. Al consumidor li encanta comprar però odia que li venguin. Les xarxes socials tenen això, podem conversar amb altres usuaris, mostrant els beneficis del nostre negoci sense necessitat de dir-li ¡Compra’m!”.

A més de donar a conèixer els nostres productes i serveis, des de Facebook, podem acceptar reserves i encàrrecs dels nostres clients, podem conèixer les seves valoracions i assessorar-los des de la mateixa plataforma.

curs facebook community manager sabadell

Curs online de Community Manager

A la escola de formació de Sabadell ESEC, oferim cursos online per formar-nos com a community manager’s. Podem accedir a més informació aquí:

http://www.esec.cat/cursos-online.asp

Un dels avantatges de realitzar un curs Online a ESEC, és que disposem d’oficines obertes al nostre centre de formació, situat al carrer Concepció de Sabadell. El nostre seguiment i canal de consulta, és un avantatge que trobaran els alumnes que decideixin realitzar un dels nostres cursos online.

¿Quines son les tasques d’un Community Manager?

Un community manager s’encarrega de generar continguts per poder publicar-los a les xarxes socials. Aquests continguts han de mostrar les qualitats del nostre negoci i han de ser atractius, no hem de caure en la indiferenciació i, cada cop que publiquem algun contingut, hem de destacar a ulls dels usuaris online. A més, el community manager ha de gestionar tots els comentaris, consultes i suggeriments que generin els nostres seguidors, i ha de programar un pla: una programació  de continguts. Per això, el community manager ha de estar totalment connectat amb el negoci, conèixer les seves últimes novetats i entendre a la perfecció l’empresa, ja que ell s’encarregarà de fer-la visible a internet.

esec cursos formacio sabadell