La importància de les xarxes socials per a les petites empreses

La importància de les xarxes socials per a les petites empreses

Les petites i mitjanes empreses han trobat a les xarxes socials un poderós aliat per donar a conèixer els seus productes i serveis, rebre i gestionar consultes i fidelitzar la clientela que ja tenen. Per fer-nos una idea de l’abast de les xarxes socials, hem de saber que la plataforma Facebook disposa de més de 1.500 milions de usuaris a tot el món, Twitter té més de  300 milions de fidels i Linkedin compta ja amb més de 8 milions d’usuaris l’estat espanyol.

Entrar al món de les xarxes socials, si som una empresa, no es un camí senzill, ja que hem de disposar d’un pla de comunicació, dels coneixements necessaris per gestionar possibles crisis socials i dominar els panells de control que les xarxes socials han dissenyat especialment per als negocis: Els panells per gestionar la publicitat.

curs facebook sabadell

Els 3 errors més comuns de les empreses quan treballen les xarxes:

A continuació, volem enumerar alguns dels errors més habituals en la gestió de les xarxes socials per part de les petites i mitjanes empreses.

  1. El primer error, és un error generalitzat, i consisteix en encarregar la gestió de les xarxes socials a la persona més “junior” de l’empresa. Aquesta persona, no disposarà dels coneixements necessaris sobre el producte i la manera de treballar de l’empresa, amb el que sempre és més òptim formar a una persona amb experiència a l’empresa en el domini de tècniques digitals, o formar-la com a community manager.
  2. Centrar-se exclusivament en la promoció del negoci a les xarxes, és una pauta habitual en les empreses sense els coneixements necessaris en el social media. Les empreses que interactuen millor amb els seus usuaris no es dediquen en promocionar els productes i ofertes de la empresa al 100%, sinó que difonen continguts de qualitat com noticies sectorials i articles de bloggers especialitzats en el seu camp d’actuació juntament amb publicacions comercials, per poder establir una comunicació amigable i rellevant.
  3. No disposar d’un pla: és habitual veure com moltes empreses publiquen només quan “se’n recorden” de que disposen d’un perfil a les xarxes socials. Llavors veiem com aquestes empreses publiquen durant un temps i abandonen les xarxes durant un període llarg, fins que se’n tornen a en recordar. A demés, si disposem d’un pla podrem programar un estil de publicació que no sigui irrellevant per al usuari i puguem extreure’n la màxima rendibilitat a les xarxes socials…

Curs de community manager: La formació social media que necessites a Sabadell

Al centre de formació ESEC, som especialistes en formar a treballadors d’empreses tradicionals en el domini de les xarxes socials. Disposem de cursos de community manager, cursos especialitzats en Linkedin  o cursos enfocats a twitter. Visita la nostra pàgina web i coneix de primera mà els diferents cursos de que disposem.