Realitat virtual i realitat augmentada, eines de màrqueting molt potents

Realitat virtual i realitat augmentada, eines de màrqueting molt potents

La tecnologia, en constant evolució, es va inserint en la nostra vida quotidiana i en el nostre dia a dia professional. Les empreses tecnològiques, com és el cas d’Innovae, ens van proveint de noves idees i de noves solucions. La indústria 4.0, concepte del quan se’n parla molt i molt, no és més que això: solucions tecnològiques que fan més eficients els processos en el si de les empreses.

L’àmbit del màrqueting no se n’escapa. Xavier Riba, soci consultor d’Innovae, ens explica quines són les aplicacions de la realitat virtual i de la realitat augmentada en el procés de comercialització d’un producte. Impressiona l’impacte que tenen aquestes eines que recreen la realitat de forma tan fidedigna.

Aplicatius per a fires i promocions

Traslladar el valor que les tecnologies poden aportar a les empreses i als seus clients, en termes d’eficiència, qualitat i imatge, no sempre resulta senzill. Molts cops cal posar exemples gràfics per facilitar-ne la comprensió.

En fires o esdeveniments d’empresa, un aplicatiu pot ajudar en la comprensió de la construcció o funcionament de productes complexos. Amb realitat augmentada, es poden crear configuradors de productes, de tal manera que reproduïm un objecte i en provem diferents configuracions. Per exemple, un fabricant de sanitaris pot fer simulacions per mostrar com hi combinen diferents models d’aixetes. Així, el client final podrà apreciar-ne l’efecte real i prendre més fàcilment una decisió.

realitat-virtual-augmentada-app

Un altre exemple és el dels catàlegs. Es poden dissenyar en paper uns catàlegs que el client s’enduu a casa per, després, ampliar-ne la informació mitjançant una app. És una forma d’obtenir més prestacions amb un catàleg de fira.

Crear aplicatius amb realitat augmentada on s’inclogui informació sobre el muntatge del producte o el seu manteniment pot aportar un valor afegit important a la xarxa comercial, a prescriptors i distribuïdors.

De la mateixa manera, es pot aprofitar la realitat virtual en màrqueting. Podem ensenyar el que vulguem amb aquesta tecnologia: per exemple, una nova planta automatitzada es pot recrear virtualment en modelatge 3D o amb enregistrament de vídeo. Així, en una fira internacional, podrem organitzar visites guiades a la nostra fàbrica, de forma virtual, perquè els nostres clients vegin com funciona.

De vegades, empreses que tenen maquinària molt pesant o de grans dimensions demanen fer-ne recreacions virtuals per poder-les ensenyar de manera molt fidel a la realitat. I no solament es pot veure, sinó que la realitat virtual avançada també permet que l’usuari interactuï amb els objectes i experimenti amb ells. Un client pot, abans de prendre la decisió de comprar una màquina, provar-la, veure com funciona… en una simulació molt ‘real’. realitat-virtual-augmentada-empresa

En qualsevol cas, les noves tecnologies són autèntics pols d’atracció. Tenen l’èxit assegurat quan s’empren en campanyes de màrqueting, en fires o en altres tipus d’esdeveniments d’empresa. Són encara molt llamineres per a la major part de la població.

Suport en comunicació interna i per a les xarxes comercials

En els punts de venda i de distribució són també nombroses les possibilitats que ofereixen aquestes tecnologies basades en realitat virtual i realitat augmentada.

Per exemple, una empresa fabricant de calderes potser no pot tenir exposats tots els seus productes en tots els seus punts de venda. Però el que sí que pot fer és crear un catàleg virtual amb un marcador en una paret, gràcies al qual el client final pugui veure els diferents models: com són, com queden un cop penjades, quines peces duen… o, fins i tot, configurar els diferents models amb diferents carcasses per apreciar-ne l’efecte! Els punts de venda tindran així no solament una caldera de mostra… sinó un munt.

Aquest tipus d’aplicacions, a més, es poden fer ‘in house’ o obertes al públic, si se li vol treure més profit. Qualsevol persona pot accedir a un catàleg virtual per mirar, triar i provar tantes combinacions com vulgui. És una manera de treure més rendiment a la mateixa inversió.

El gran avantatge que tenen aquestes noves tecnologies és també la ingent quantitat de dades que generen. Les mètriques ens permeten de saber moltes coses, de tenir una informació molt precisa sobre hàbits de compra i preferències dels clients. El ‘big data’ ben utilitzat ens ajuda a millorar serveis i productes, i a incrementar vendes.

realitat-virtual-augmentada-industria-40

De mica en mica, les estratègies que ja utilitzen les empreses B2C es poden anar incorporant al sector industrial per fer-lo més competitiu i més rendible. És per això que, des d’ESEC estem promovent aquestes noves tecnologies perquè cada cop més empreses coneguin les seves enormes possibilitats.

Com les empreses en poden treure profit

Innovae treballa les tecnologies de forma transversal, per tal d’adequar la solució idònia per a cada empresa. Més de 300 projectes tecnològics en 14 anys no és poca cosa.

Al web d’Innovae, hi trobem força casos d’èxit en les àrees del màrqueting i la comunicació. Dins d’aquests àmbits, es desenvolupen solucions per potenciar la comunicació externa ─la que va dirigida a client final, retail o canal de distribució─ però també la interna, la que s’orienta a donar eines a la xarxa comercial pròpia de l’empresa.

ESEC i el Centre Metal·lúrgic volen apropar aquestes noves tecnologies a l’empresa, per fer-la més competitiva. Pregúnta’ns si veus que poden ser del teu interès!

A més, et convidem al nostre seminari gratuït: ‘Realitat augmentada i virtual per reforçar la venda de productes industrials.’ Fes clic ara i reserva la teva plaça!

esec-cursos-formacio-sabadell