El neuromàrqueting és la disciplina més eficaç per vendre

El neuromàrqueting és la disciplina més eficaç per vendre

Sabíeu que, si els coberts pesen més, ens agrada més el menjar i que d’això depèn la valoració que fem d’un restaurant? L’explicació a aquest fenomen la trobem al neuromàrqueting.

Avui entrevistem la Sílvia Guinart, formadora i consultora especialista en neuromàrqueting.

La Sílvia ha impartit molts cursos a empreses i ha format a més de quatre mil persones. Ella ens explica en què consisteix aquesta disciplina. Un món apassionant que, de ben segur, us sorprendrà. 

Sílvia, ens podries definir què és el neuromàrqueting?
Quan em fan aquesta pregunta, m’agrada molt donar la següent definició: “El neuromàrqueting és la disciplina més eficaç del món per vendre i connectar emocionalment amb els clients”. 

Es tracta de l’aplicació de la neurociència al món del màrqueting. En altres paraules, dins d’aquest camp s’investiga el funcionament del cervell d’una persona per conèixer les seves preferències de consum.

neuronas

Aquesta informació dóna moltes pistes sobre les preferències de consum de les persones. D’aquesta manera, les empreses poden prendre decisions sobre l’enfocament del seu negoci de forma segura. 

És molt interessant això que ens expliques. Diga’ns, si algú en vol saber més d’aquest camp, què aprendrà en una formació?

Quan algú es forma en neuromàrqueting, aprèn com funciona el cervell “que compra”. S’ha de tenir en compte que, genèticament, el nostre cervell té milions d’anys d’antiguitat. Tota aquesta informació és de gran utilitat per realitzar estratègies efectives de màrqueting. 

En un curs de neuromàrqueting s’adquireixen nocions que, des del primer dia, es poden aplicar de forma immediata per generar més vendes. És més, quan es posen en pràctica aquests coneixements, les vendes s’incrementen, fins i tot en casos en què el servei no és tan bo.  compras

Diversos estudis científics demostren que no sabem què comprem quan comprem… Som com robots. Els mecanismes de consum són inconscients. 

S’ha comprovat que, en només 33 mil·lisegons i de forma no conscient, una persona pot saber si confia o no en una altra. En aquest curt interval de temps, s’activen àrees del cervell relacionades amb la confiança o la desconfiança. Per tant, els nostres possibles clients només necessiten 33 mil·lisegons per a saber si confien en nosaltres o no. 

Quina base científica tenen totes aquestes conclusions?
El neuromàrqueting ha sorgit de les neurociències, a cavall entre la medicina i psicologia. Per portar a terme les investigacions, s’han fet servir les mateixes tècniques que en el camp de la neurologia. Estem parlant de tecnologia que registra l’activitat cerebral com, per exemple, la tomografia amb emissió de positrons. Amb aquestes proves, es pot detectar la reacció d’un individu a un producte o a una marca. Les dades resultants engloben tota la resposta que té a veure amb la percepció d’una persona a través dels cinc sentits.

679px-pet-image

A qui va dirigida una formació en neuromàrqueting?
Els cursos de neuromàrqueting van dirigits a equips comercials i a les persones que treballen en l’àmbit de l’atenció al client. També és ideal per a emprenedors o per a tots aquells que volen millorar els serveis o productes de la seva empresa.  En conclusió, per a persones que volen connectar més amb els altres. Es tracta de conèixer quins mecanismes cerebrals són clau a l’hora de generar confiança.  

Perquè ens fem una idea de la rellevància d’aquestes eines, està demostrat que un bon venedor pot fer canviar fins a un 75 per cent l’opinió dels clients. Per tant, arribar a aquesta part inconscient del consumidor resulta fonamental. 

Com es poden beneficiar les empreses d’una formació com aquesta?
Els beneficis d’aplicar els coneixements del neuromàrqueting a l’empresa és que tindran un augment en les seves vendes. Entendre per què les persones compren un objecte o un servei és la clau per vendre més. És possible que una persona compri un producte perquè té un valor simbòlic. Si és així i l’empresa ho sap, potenciarà aquest aspecte i vendrà més. 

Així mateix, aquesta disciplina és molt útil perquè els clients valorin més a la companyia i estiguin més contents. Fins i tot, es poden arribar a fidelitzar per a tota la vida.

apreton-manos

Com són les formacions?
Les formacions tenen una primera part teòrica que acostuma a durar unes tres hores aproximadament. En aquest bloc, s’explica com funciona cervell. Més en concret, es descriuen els mecanismes relacionats amb les decisions inconscients connectades amb el consum.  Durant tota la formació es veuen exemples pràctics i casos reals d’empreses i productes que han posat en marxa el neuromàrqueting.  

Per últim, es realitza una secció sobre com els alumnes poden aplicar els coneixements adquirits a la seva empresa. Des del primer minut del curs, es proporcionen eines efectives que els alumnes poden aplicar en el seu dia a dia. Ràpidament es noten els efectes positius. Introduint els canvis adients, les vendes i la satisfacció dels clients augmenten en poc temps. 

Moltes gràcies, Sílvia per tota aquesta informació sobre el fascinant món del neuromàrqueting.
A ESEC us proposem una formació per conèixer i aprofundir en el camp del neuromàrqueting. També realitzem workshops comercials on el teu equip coneixerà les aplicacions d’aquesta disciplina. A més, aquests cursos són bonificables per la Fundació Tripartita. En el següents enllaços, podeu trobar tots els detalls de les formacions en neuromàrqueting que oferim a ESEC:

CURS: Neuromàrqueting i vendes per equips comercials

CURS: Neuromàrqueting i vendes per atenció al client