Com vendre per internet i no fracassar en l’intent

Com vendre per internet i no fracassar en l’intent

Internet segueix sent un gran desconegut per a moltes empreses tradicionals. Aquesta situació, contrasta amb la realitat de les startups ubicades a Barcelona: empreses tecnològiques de nova creació que exploten al màxim les possibilitats d’internet o, es més, sense internet no tindrien raó de ser.

Es habitual comprovar com les empreses creuen que la seva experiència a internet es limita a disposar de pàgina web per al seu negoci. Saben que a internet hi ha un munt de possibilitats, però desconeixen quines són i com aprofitar-se’n. Molts creuen que, simplement disposant d’una pàgina web, ja han fet tot el que havien de fer.

como vender por internet comercio electronico

Curs de com emprendre en el comerç electrònic:

Al centre de formació ESEC de Sabadell, podem inscriure’ns en aquest curs  impartit pel professor Joan Gallego, emprenedor d’èxit en el món online i on adquirirem tots els coneixements necessaris per emprendre un negoci online des de 0. A demés, aquest curs, és igualment útil per a totes les empreses.

En aquest curs aprendrem a analitzar la demanda online dels productes i serveis que vulguem vendre, a dissenyar un model de negoci rentable, a seleccionar la plataforma sobre la que desenvolupar la nostre botiga online, a captar potencials clients mitjançant les diferents fonts de tràfic online, a dissenyar un pla logístic i a calcular la inversió necessària.

Voler vendre per internet, no es limita a disposar d’un e-commerce sobre el que donar visibilitat als nostres productes, sinó que va més enllà: si una botiga online no té visites, és a dir, tràfic, els nostres productes no tindran sortida. Hem d’aconseguir que siguin molts els usuaris que visitin la nostra botiga, i això ho aconseguim amb quatre grans fonts de tràfic:

comercio electronico sabadell 2

Tràfic de pagament:

Podem promocionar els nostres productes a primera pàgina de Google pagant anuncis. Aquests anuncis es paguen a CPC, es a dir, a cost per click: només pagarem si un usuari realment fa click a un anunci i visita la nostra botiga online.

Tràfic orgànic:

A diferència del de pagament, els usuaris podran accedir a la nostra botiga online des de la primera pàgina de Google des de posicions orgàniques. Google ofereix a les seves pàgines posicions de pagament i posicions orgàniques. Per aparèixer a les primeres pàgines sense necessitat d’invertir en publicitat, haurem de realitzar SEO. Aquesta tècnica ens aporta tràfic orgànic: tràfic des dels motors de recerca sense necessitat d’invertir en publicitat. El SEO, però, es una tècnica que requereix grans coneixements digitals.

Tràfic Social:

El tràfic social, es aquell que prové de les xarxes socials. Disposar d’un community manager, pot ser molt rentable quan es tracta de vendre productes per internet.

Tràfic Referencial:

Aquest tràfic, recull totes aquelles visites a la nostra web a través d’altres plataformes online com blogs, directoris o altres webs. Per incrementar aquesta font de tràfic, haurem de treballar el linkbuilding.